Dla firmy MR148 Polskiego Producenta Stelaży został zaprojektowany nowy wygląd sklepu internetowego oraz wdrożone zostały dodatkowe funkcjonalności.
Zakres prac
Projekt graficzny oraz wdrożenie projektu sklepu internetowego.
Ogólnie o projekcie
Firma MR to prężnie rozwijająca się firma produkująca metalowe stelaże do łóżek. Jest to jedna z największych firm w Polsce w tej branży, która działa na rynku polskim i zagranicznym. Z każdym kolejnym rokiem firma idzie do przodu rozwijając się poprzez poszerzanie swojej oferty produktowej czy też współpracę z innymi firmami w kraju i za granicą.
W związku z powyższym przyszedł czas na redesign strony firmowej oraz sklepu internetowego, a raczej połączenie tych dwóch stron w jedną spójną całość. Zadanie nie było proste, gdyż cały czas strona sklepu internetowego musiała być aktywna ze względu na ruch. Tak samo było z firmową stroną internetową, na której znajdował się katalog produktów odsyłający do odpowiednich produktów w sklepie internetowym. Wszystko trzeba było zrobić w taki sposób, aby straty ze sprzedaży online były minimalne. Obie strony internetowe musiały być cały czas aktywne przez cały proces tworzenia. Oczywiście, wyzwanie zostało przyjęte!
Cel nowej strony internetowej
Głównym celem strony internetowej była sprzedaż metalowych stelaży do łóżek. Stelaże są flagowymi produktami firmy MR. Dodatkowo w sklepie internetowym oferowane są wszelkie akcesoria do sprzedawanych stelaży, które również zaraz po stelażach były ważnym produktem. Dodatkowymi produktami w sklepie były przedmioty z kategorii wyposażenia wnętrz m.in. stoły, biurka, ławy, stojaki na ręczniki itp.
Kolejnym ważnym punktem była możliwość przedstawienia swojej oferty produktowej dla klientów detalicznych jak i hurtowych. Założenie było dosyć proste, aby umożliwić pobranie odpowiedniego pliku z cenami.
Dodatkowym celem było poszerzenie wiedzy osoby odwiedzającej sklep, aby świadomie dobierała ona odpowiednie produkty pod własne potrzeby.
Funkcjonalności
Oprócz najważniejszego, czyli możliwości zrobienia zakupów online zostało wdrożone kilka innych funkcjonalności, które były nie mniej ważne.
Instrukcje
Dodatkową rzeczą była możliwość pobrania instrukcji składania danego stelaża. Możliwość pobrania takiej instrukcji miała być możliwa z poziomu podstrony lub ze strony produktu w sklepie online. Służy do tego zakładka Instrukcja.
Cennik detaliczny i hurtowy
Kolejna funkcjonalność dotyczyła możliwości pobrania odpowiedniego cennika przez kontrahenta. Na stronie istnieje możliwość pobrania cennika detalicznego, który jest dostępny dla wszystkich na podstronie Oferta.
Dostępny jest również na tej samej podstronie cennik hurtowy. Jednak pobrać go mogą jedynie osoby zarejestrowane z odpowiednim typem konta.
Ceny dostosowane do rangi użytkownika w sklepie
Ceny na stronie sklepu dla poszczególnych typów konta również są odpowiednio wyświetlane.
Blog
Najprostszą funkcjonalnością do wdrożenia był blog, który ma na celu pomoc klientowi robienia świadomych zakupów. Wpisy na blogu głównie skupiają się na pomocy w dobraniu odpowiednich produktów do potrzeb klienta. Poza tym mają pomóc użytkownikowi poszerzać swoją wiedzę na temat wyposażenia wnętrz i sugerowania nowych praktycznych rozwiązań w jego domu.
Ujednolicenie Key Visual
Razem z projektem sklepu internetowego została ujednolicona cała identyfikacja wizualna firmy. Ujednolicona kolorystyka oraz kształty cały czas są wykorzystywane w nowych realizacjach. Charakterystycznym dla firmy stało się tło w odcieniach niebieskiego w stylu Low Poly obrócone o odpowiedni kąt z symbolicznym dodatkiem białego oraz czerwonego koloru. Nietrudno się domyślić symboliki biało-czerwonego koloru u Polskiego Producenta Stelaży 🙂
Wspomniane elementy od razu rzucają się w oczy na stronie głównej oraz podstronach sklepu.