Lista kategorii

Znak dostępności cyfrowej

Dostępność cyfrowa stron internetowych

W tym wpisie chciałbym podzielić się z Tobą moim doświadczeniem i obserwacjami jeśli chodzi o dostępność cyfrową w internecie. Jestem w trakcie realizacji projektu strony internetowej dla szkoły, która musi wg. ustawy z 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych spełniać wymagania WCAG2.1. Przeglądając inne strony internetowe podobnych instytucji […]

Czytaj dalej...

Jak dodać licznik produktów przy ikonie koszyka w motywie Divi

Divi jest bardzo rozbudowanym i potężnym narzędziem dla tych bardziej zaawansowanych twórców stron, kórzy korzystają z gotowych rozwiązań. Divi to nie tylko motyw, ale przede wszystkim wszechstronny page builder, który pozwala na bardzo szybkie stworzenie strony internetowej oraz dostosowanie jej do potrzeb klienta. Jak każdy inny Page Builder – nie jest to idealne rozwiązanie. Page […]

Czytaj dalej...

10 punktów dobrego Briefu strony internetowej

Zanim zapytasz o wycenę lub zaczniesz tworzyć stronę internetową musisz stworzyć jej Brief. Brief jest bardzo ważnym elementem, ponieważ to na nim opiera się cały proces tworzenia każdej strony internetowej. W tym dokumencie określone są Twoje wymagania odnośnie strony m.in.. Lista funkcji czy też liczba podstron do stworzenia. Dzięki temu wykonawca wie czego oczekujesz i potrafi bardzo […]

Czytaj dalej...

Jak wybrać dobry hosting?

Wybór odpowiedniego hostingu to ciężka decyzja. Jest mnóstwo firm, które oferują takie usługi, jedni mają tańsze, drudzy droższe rozwiązania. Tylko jak wybrać, to najbardziej optymalne dla swojej strony czy sklepu internetowego?  Jest kilka rodzai hostingu, jednak najczęściej wybieraną opcją i jednocześnie najtańszą jest hosting współdzielony. Hosting współdzielony oznacza, że z jednego serwera korzystać może wielu […]

Czytaj dalej...

Własne typy wpisów w WordPressie

Własne typy wpisów w WordPressie. Do czego mogą się nam przydać jest jasne, ale kiedy ich używać i jak je zainicjować? Dla niektórych jest to temat prosty, bo wystarczy zainstalować wtyczkę, która nam taki nowy typ wpisu doda. Jednak jest to kolejna wtyczka, której prawdopodobnie możliwości nie wykorzystamy nawet w 30%. Dlatego, pozwolę sobie nakreślić […]

Czytaj dalej...

7 porad jak zabezpieczyć WordPressa

Dziś nieco odmienny wpis, nie będę pisać o graficznych rzeczach, a raczej o praktyce, którą stosuje podczas budowania stron internetowych dla moich klientów. Czas na trochę odmienne tematy niż proces powstawania logo czy kolejna cześć pytań do grafika… Temat jak zabezpieczyć WordPressa jest przewijany bardzo często, a zdania, co do niektórych metod są bardzo podzielone. […]

Czytaj dalej...

Najczęściej zadawane pytania grafikowi cz. 1

W pracy grafika przetaczają się wielokrotnie te same pytania od wielu klientów. W tym wpisie postanowiłem odpowiedzieć na te najczęściej zadawane pytania grafikowi. Oczywiście to są moje odpowiedzi, ale przypuszczam, że wielu grafików udzieli Wam podobnych informacji. Przeczytaj artykuł i zobacz jakich odpowiedzi możesz się spodziewać. Ile kosztuje stworzenie logo/strony internetowej/sklepu/plakatu? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi […]

Czytaj dalej...

Nazwa dla firmy

Nazwa dla firmy – dobrze, aby była łatwa do zapamiętania i jednocześnie unikalna. Nie traktuj nazwy firmy jako rzeczy, która stoi na Twojej drodze do szczęścia. Nie myśl też o tym, jak o czymś, co trzeba szybko ogarnąć i pójść dalej. Nazwa będzie Ci towarzyszyć przez cały okres działalności i będzie tak, jak logo reprezentować […]

Czytaj dalej...

Strona internetowa – przed podpisaniem umowy

Strona internetowa, jak już wspominałem w artykule o początkach własnej firmy – branding…, jest bardzo ważnym elementem każdego biznesu. Niezależnie od tego czym się zajmujesz. Czy robisz ciasta, prowadzisz szkolenia, czy robisz ludziki z plasteliny, jeśli robisz to komercyjnie, to strona internetowa jest Ci potrzebna. Strona www reprezentuje wizerunek Twojej działalności w sieci, skąd na […]

Czytaj dalej...

Umowa przyjacielem grafika

Umowa jest przyjacielem grafika i to najbliższym jakiego posiada przy współpracy z klientem. Prowadząc działalność usługową nie wyobrażam sobie współpracy bez podpisanej umowy. Moje początki w branży nie były łatwe. Aby uniknąć wielu przykrych sytuacji można było po prostu podpisać z klientem umowę. Mimo niedopilnowania tego, co powinienem, ten sam błąd popełniłem kilka razy. Oczywiście […]

Czytaj dalej...

Współpraca z grafikiem

To, jak przebiega współpraca z grafikiem zależy głównie od konkretnego zlecenia. Projekt tworzenia logo przebiega inaczej niż tworzenie plakatu czy strony internetowej. Każde zlecenie, niezależnie czy jest to wizytówka, logo, plakat, strona internetowa czy baner, zaczyna się od rozmowy z klientem i poznania jego oczekiwań. To, jakich informacji udzieli zleceniodawca, przełoży się na kolejne etapy […]

Czytaj dalej...

Jakich plików logo oczekiwać od grafika?

Każdy grafik do tematu przekazywania logo w różnych formatach podchodzi inaczej. Jeden przekaże pliki wektorowe z projektem, inny będzie chciał dodatkowej opłaty. Jedni chętnie przygotują pliki w różnych rozdzielczościach i wielkościach, inni przekażą tylko jeden plik w wysokiej rozdzielczości, który sami będziemy musieli sobie przeskalować. Przeważnie jest tak, że graficy w umowie określają jakie typy […]

Czytaj dalej...