fbpx

Lista kategorii

Własne typy wpisów w WordPressie

Tworząc strony internetowe, zdarza się tak, że potrzebuję jakiegoś niestandardowego rozwiązania. Najczęściej w przypadku przedstawienia oferty lub cennika. W takich przypadkach własne typy wpisów są bardzo pomocne.

Czytaj dalej...

7 porad jak zabezpieczyć WordPressa

Dziś nieco odmienny wpis, nie będę pisać o graficznych rzeczach, a raczej o praktyce, którą stosuje podczas budowania stron internetowych dla moich klientów. Czas na trochę odmienne tematy niż proces powstawania logo czy kolejna cześć pytań do grafika… Temat jak zabezpieczyć WordPressa jest przewijany bardzo często, a zdania, co do niektórych metod są bardzo podzielone. […]

Czytaj dalej...

Najczęściej zadawane pytania grafikowi cz. 1

W pracy grafika przetaczają się wielokrotnie te same pytania od wielu klientów. W tym wpisie postanowiłem odpowiedzieć na te najczęściej zadawane pytania grafikowi. Oczywiście to są moje odpowiedzi, ale przypuszczam, że wielu grafików udzieli Wam podobnych informacji. Przeczytaj artykuł i zobacz jakich odpowiedzi możesz się spodziewać. Ile kosztuje stworzenie logo/strony internetowej/sklepu/plakatu? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi […]

Czytaj dalej...

Nazwa dla firmy

Nazwa dla firmy – dobrze, aby była łatwa do zapamiętania i jednocześnie unikalna. Nie traktuj nazwy firmy jako rzeczy, która stoi na Twojej drodze do szczęścia. Nie myśl też o tym, jak o czymś, co trzeba szybko ogarnąć i pójść dalej. Nazwa będzie Ci towarzyszyć przez cały okres działalności i będzie tak, jak logo reprezentować […]

Czytaj dalej...

Strona internetowa – przed podpisaniem umowy

Strona internetowa, jak już wspominałem w artykule o początkach własnej firmy – branding…, jest bardzo ważnym elementem każdego biznesu. Niezależnie od tego czym się zajmujesz. Czy robisz ciasta, prowadzisz szkolenia, czy robisz ludziki z plasteliny, jeśli robisz to komercyjnie, to strona internetowa jest Ci potrzebna. Strona www reprezentuje wizerunek Twojej działalności w sieci, skąd na […]

Czytaj dalej...

Umowa przyjacielem grafika

Umowa jest przyjacielem grafika i to najbliższym jakiego posiada przy współpracy z klientem. Prowadząc działalność usługową nie wyobrażam sobie współpracy bez podpisanej umowy. Moje początki w branży nie były łatwe. Aby uniknąć wielu przykrych sytuacji można było po prostu podpisać z klientem umowę. Mimo niedopilnowania tego, co powinienem, ten sam błąd popełniłem kilka razy. Oczywiście […]

Czytaj dalej...

Współpraca z grafikiem

To, jak przebiega współpraca z grafikiem zależy głównie od konkretnego zlecenia. Projekt tworzenia logo przebiega inaczej niż tworzenie plakatu czy strony internetowej. Każde zlecenie, niezależnie czy jest to wizytówka, logo, plakat, strona internetowa czy baner, zaczyna się od rozmowy z klientem i poznania jego oczekiwań. To, jakich informacji udzieli zleceniodawca, przełoży się na kolejne etapy […]

Czytaj dalej...

Jakich plików logo oczekiwać od grafika?

Każdy grafik do tematu przekazywania logo w różnych formatach podchodzi inaczej. Jeden przekaże pliki wektorowe z projektem, inny będzie chciał dodatkowej opłaty. Jedni chętnie przygotują pliki w różnych rozdzielczościach i wielkościach, inni przekażą tylko jeden plik w wysokiej rozdzielczości, który sami będziemy musieli sobie przeskalować. Przeważnie jest tak, że graficy w umowie określają jakie typy […]

Czytaj dalej...

Czego nie oczekiwać od grafika?

Czego nie oczekiwać od grafika? To bardzo trudny temat. Dzisiaj mnóstwo osób początkujących w tej branży godzi się na naprawdę wiele. To wszystko tylko po to, aby zdobyć klienta i pracę do portfolio. W praktyce wygląda to tak, że taka osoba później męczy się z projektem długi czas. Oddaje niby ostateczną wersję, ale klient zdecydował, […]

Czytaj dalej...

Początki własnej firmy – branding, od czego zacząć?

Początki własnej firmy w pierwszej kolejności kojarzą się większości z wydatkami – logo, materiały reklamowe, reklama w social mediach, strona internetowa. Lista zadań, której końca nie widać. Przede wszystkim patrzmy na to, jak nie na wydatek, a inwestycję. Jeśli projekt logo i całej reszty zostanie zrobiony dobrze, to w późniejszym czasie wydane pieniądze zwrócą się […]

Czytaj dalej...

Proces tworzenia logo

Stworzyć dobre logo to niełatwe zadanie, choć może wydawać się wręcz odwrotnie. U każdego proces tworzenia logo wygląda inaczej, każdy ma swoje indywidualne podejście do tego tematu. Opiszę Wam jak proces tworzenia logo wygląda u mnie na przykładzie jednego z moich zleceń. Etap I – rozmowa z klientem Pierwszy i najważniejszy etap w tworzeniu. To, […]

Czytaj dalej...

Jak napisać dobry brief LOGO?

Co to jest brief? Brief to nic innego jak jasno sprecyzowane oczekiwania i wymagania jakie stawia się grafikowi. Warto poświęcić temu więcej uwagi i dobrze przemyśleć jakie ma być nasze przyszłe logo, plakat czy projekt ulotki. Nie chodzi tutaj o dyktowanie zleceniobiorcy co dokładnie ma zrobić, a o udzielenie informacji na podstawie których grafik sam […]

Czytaj dalej...